Kişinin yasevimliığı toplum zarfında kıymeti olan , kapasite, davranış ve özge davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı dokumalabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına şayan ) değişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakılırsa;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde değiştirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baş öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı yekpare kültürler kucakin aynıdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakılırsa değişebilir, lakin sürecin doğbirliı değişmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birbir hayli filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değişikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, insanoğlu kucakin hayat boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere şayan olabileceği üzere istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin işletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda maruz terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Yani terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye yapmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir tasar ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise bizatihi gelişen hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yöntem olarak ele kırmızıındığında ise terbiye sisteminin üç baş ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Müddetç; mektep zarfında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, bitirme, test neticeları üzere mergup davranış değişiklikleridir.