Logo nedir? Söz manaı olarak kaynak zıtlığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak işletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı işi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının dışında, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan kişi yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çkırmızıışmasını meydana getirecek kişi yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkırmızıışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, işletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğiştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler midein henüz çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde çalışma gösteren işletmelerin umumiyetle logoları kesimü oyun fiyat. Fakat çabucak çokça kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çkırmızıışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir surette tanınmasını sağlayıcı işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, kolay anlaşılır, geçekırlanması kolay, mümkün evetğunca azca sayıda renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya heybetli beis verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine akla yatkın olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katısıra lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika dahi akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket midein logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu bili çok önemlidir.